Reklama na webe
Druhy internetovej reklamy
- e-mailová reklama (newsletery)
- grafická reklama (bannery, reklamné prúžky na stránkach, pop-up okná)
- textová reklama (napr. podľa kľúčových slov vyhľadávania)
- video reklama
- ďalšie formy reklamy: virálny marketing, sociálne sieťe, sponzorovanie obsahu...
Internet neslúži len na komunikáciu či zábavu. Je to tiež vhodný priestor pre reklamu. S rastúcim množstvom užívateľov internetu je zároveň prirodzené, že zadávatelia reklám chcú poznať svojich klientov. Práve na tieto účely slúži zbieranie informácií o bežných surferoch.
Veľa internetových služieb a stránok je "zadarmo", ale nie je to úplne pravda. Za tieto služby platíme informáciami o nás. Tieto informácie využívajú zadávatelia reklamy, ktorý tak môžu spustiť cielenú reklamnú kampaň. Ide o tzv. "behaviorálny merketing".