Strata súkromia
Internetové služby ani zďaleka nie sú zadarmo, cenou je strata súkromia.
Pri surfovaní na internete sme sledovaní. Množstvo služieb a informácií na internete je "zadarmo". Užívateľ akurát musí súhlasiť, že bude prijímať reklamu alebo že jeho pohyb na internete bude monitorovaný. Takýmto spôsobom sa dá zistiť, aké stránky navštevujeme, ktoré kľúčové slová zadávame do vyhľadávačov alebo aký jazyk používame. Toto využívajú zadávatelia reklamy, ktorý tak následne presne vedia, ako sa užívatelia internetu správajú, a ako spustiť reklamnú kampaň tak, aby ňou "zasiahli" čo najviac potenciálnych zákazníkov. Ide o takzvaný "behaviorálny marketing".
Sociálná riziká zverejňovania osobných informácií na internete.
Údaje , ktoré môžu byť zneužité
- osobné údaje
- bankové údaje
- fotografie a videá
- informácie o sociálno-ekonomických pomeroch
- aktuálna poloha